Over InternationalSIM

Wie zijn wij?

InternationalSim is een onderdeel van AMS-Distribution B.V gevestigd in ‘s Heerenberg. InternationalSIM biedt mobiele internet diensten voor op vakantie en voor zakenreizigers. International Sim werkt samen met verschillende nationale en internationale providers om in een zo goed mogelijk aanbod te kunnen voorzien.

Voor wie is InternationalSIM geschikt?

InternationalSIM biedt buitenlandse simkaarten en mobiele wifi aan waardoor reizigers goedkoper kunnen internetten. InternationalSIM is daardoor geschikt voor mensen die naar het buitenland gaan en vooraf thuis een simkaart willen ontvangen.

Gebruik

Kan ik de SIM kaart ook gebruiken in een Smartphone of een Tablet?

Ja, onder de voorwaarde dat uw mobiele apparaat sim-lock vrij is. Om gebruik te maken van sommige smartphones heeft u een micro- of nano-sim nodig. Maakt u uw keuze op de productpagina.

Ik ben op zoek naar een simkaart van een ander land, kan ik die ook bestellen?

Wanneer je op zoek bent naar een simkaart van een ander land, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wanneer we meerdere aanvragen van klanten krijgen voor een bepaald land, zullen we het betreffende land toevoegen.

Waarom moet ik mijn SIM kaart registreren?

InternationalSIM levert de simkaart zonder databundel in verband met de veiligheid.Wanneer u de simkaart activeert en uw reisdata invoert, zorgen we dat de databundel op uw simkaart geactiveerd is op het moment dat u vertrekt. Voor enkele landen is het noodzakelijk uw simkaart te registreren naast het activeren. De registratie van een simkaart is in enkele landen verplicht gesteld door de overheid

Hoe lang is een databundel geldig?

Uw data bundel 30 dagen geldig na de dag van activatie.De bundel wordt niet automatisch vernieuwd.

Heb ik altijd een goede internet connectie?

De mobiele telecommunicatiediensten werken middels verspreiding van radiosignalen, waardoor de kwaliteit van de verbindingen niet overal en altijd worden gewaarborgd. Dit houdt verband met onder andere de gebruikte mobiele apparatuur, de dekking van het netwerk en de atmosferische omstandigheden. Veelal is er in bevolkt gebied een goede dekking. Reist u naar landelijk gebied, dan raden wij aan de dekkingskaart te bekijken voor het gebied waar u naartoe reist. Voor "snel" Internet heeft u een 3G of 4G Heeft u een 2G, GPRS of Edge in je display staan? Dan gebruikt je toestel internet over het GPRS-netwerk (2G). De internetsnelheden zijn dan aanzienlijk lager of niet voldoende voor bepaalde internettoepassingen.

Ik heb geen Internet door slechte dekking. Wat nu?

Soms helpt het om een andere plek met beter bereik op te zoeken, bijvoorbeeld dichter bij het raam of buitenshuis. Raadpleeg bij twijfel over mogelijke dekking de dekkingskaart in de handleiding van de betreffende SIM. InternationalSIM is niet aansprakelijk voor klachten die voortvloeien uit netwerk dekking.

Hoeveel data heb ik nodig?

Hoeveel datalimiet u nodig heeft, is volledig afhankelijk van uw plannen met het mobiel internet.

Onderstaande tabel is een schatting en er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Mobiel internet gebruikVerbruik in data
1 uur instant messaging 0,25 - 1 Mb
1 uur surfen op het internet 1,5 - 25 Mb
Downloaden van 100 e-mails (zonder bijlage) 1 - 10 Mb
Downloaden van 1 foto 0,05 - 2 Mb
Downloaden van 1 MP3 3 - 8 Mb
Downloaden van 1 film trailer 7 - 50 Mb
Download van 1 film 700 - 2000 Mb
1 uur video streaming 250 - 500 Mb
1 uur audio streaming 50 - 150 Mb

Zoals uit bovenstaande schattingen blijkt, is “gewoon” online zijn geen databundel-vreter. Zelfs op de hoogste schattingen kunt u makkelijk 40 uur kunnen surfen met een 1GB bundel, dat is dus meer dan een uur per dag op maandbasis.


Tegenwoordig zijn er echter steeds meer complexe sites die data vreten wanneer u ze bezoekt. Denk hierbij aan streaming audio en video en animaties. Op sociale netwerken kunt u foto’s uitwisselen en films bekijken. Deze zaken zullen veel meer data verbruiken dan wanneer u dit niet doet. Hou hier dus ook rekening mee bij het kiezen van een databundel.

Bestellen en bezorgen

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen bij International Sim is heel eenvoudig. Zoek het artikel van uw keuze. Kies indien van toepassing de juiste grootte van de simkaart. Klik daarna op de button ''In winkelwagen''. Wanneer u klaar bent met winkelen klikt u rechtsboven aan de webpagina op ''winkelwagen''. U kunt uw bestelling bekijken of doorgaan naar afrekenen en het bestelproces voortzetten.

Wat is jullie levertijd?

Bestelt u op werkdagen voor 15:00 uur, dan bezorgen we binnen 2 a 3 werkdag bezorgen. Met de Track & Trace code die u na uw bestelling ontvangt kunt u zien waar uw bestelling zich bevindt.

Kan mijn bestelling ook sneller geleverd worden?

Wij hebben eventueel een aantal mogelijkheden voor een Express levering binnen 1 werkdag. Wanneer u dit wilt, kun het best contact opnemen via info@internationalsim.eu.

Kan ik zien waar mijn bestelling op dit moment is?

InternationalSIM maakt gebruik van diverse vervoerders en verstuurt de producten als pakketpost. U ontvangt na verzending een “track & trace” code.

Hoe weet ik of mijn bestelling geplaatst is?

Als uw bestelling geplaatst is krijgt u van ons een e-mail met de bevestiging van uw bestelling. In een aparte e-mail ontvangt u de factuur van de bestelling.

Ik heb geen bevestiging en factuur via e-mail gekregen. Hoe weet ik of mijn bestelling wel of niet geplaatst is?

Als u de bevestiging en factuur niet in uw postvak kunt vinden, is het mogelijk dat de e-mails tussen uw ongewenste e-mail terecht zijn gekomen. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De standaard verzendkosten zijn €3,50. U kunt ook kiezen mogelijkheden voor een Express levering binnen 1 werkdag, hier zijn hogere verzendkosten van €14,95 aan verbonden

Hoe kan ik de status van mijn bestelling zien?

Dit kunt u zien door naar het kopje ‘Status van Bestelling’ te gaan, onder aan de pagina.

Mijn product is defect aangekomen, wat moet ik doen?

Wanneer uw bestelling defect is aangekomen kunt u het artikel kosteloos retourneren. Per koerier zullen wij een vervangend product verzorgen. Voor het retourneren van een product gebruikt u het door International Sim verstrekte retourlabel.

Kan ik het afleveradres van een bestelling wijzigen?

Wilt u het leveradres van uw bestelling wijzigen? Na het afronden van uw bestelling, is het niet meer mogelijk het leveradres te wijzigen. U kunt voor de volgende bestelling uw adres wijzigen in uw account.

Ik woon niet in Nederland, kan ik evengoed bestellen?

Ja. InternationSIM verstuurd wereldwijd.

Wanneer is een artikel weer leverbaar als het tijdelijk niet op voorraad is?

Zodra het artikel weer leverbaar is zullen wij dit op de productpagina aangeven, houdt dus de betreffende pagina in de gaten.

Waarom moet ik tekenen voor ontvangst?

Als een bestelling niet door de brievenbus past en/of boven een bepaalde waarde komt, wordt de bestelling bezorgd door een Pakketservice. Afhankelijk van de gekozen verzendwijze en het orderbedrag is een handtekening voor ontvangst vereist. In sommige gevallen mag alleen de geadresseerde tekenen voor ontvangst.

Ik wil mijn bestelling afrekenen maar de button ''Afrekenen'' werkt niet, hoe kan dat?

Wanneer er niets gebeurt wanneer u op de knop ''Plaats bestelling'' klikt, controleer dan of u alle gegevens juist heeft ingevuld. Alle velden met een sterretje moeten in ieder geval gevuld zijn.

Betalen

Zijn genoemde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen van producten in de webwinkel zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Hoe kan ik betalen in de webwinkel?

U kunt betalen met iDEAL en middels een bankoverschrijving.

Hoe weet ik of ik betaald heb?

Wanneer u als betaalmethode voor iDEAL heeft gekozen is uw bestelling betaald wanneer het geld van uw rekening is afgeschreven.

Zijn mijn gegevens veilig tijdens het betalen in de Webwinkel?

Tijdens het afhandelen van uw betaling worden uw gegevens beveiligd door onze partner Multisafepay. Meer informatie over veilig betalen en onze partner Multisafepay vindt u op de pagina betaalmogelijkheden

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?

Als u met iDEAL betaalt wordt het geld van uw rekening afgeschreven zodra u de betaling bevestigt in de betaalomgeving van uw bank.

Ik heb voor achteraf betalen gekozen maar ik ben de e-mail kwijt waarin de gegevens staan, die ik nodig heb voor het uitvoeren van de betaling.

Neemt u in dat geval contact met ons op via het contactformulier.

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Ja, dat kan. U hebt het recht om uw bestelling retour te sturen binnen 14 dagen nadat u de bestelling heeft ontvangen. Dit geldt niet voor opwaardeerkaarten (Top Up Vouchers). Deze kunnen we – eenmaal verstuurd per email – niet meer retour accepteren. Let op: U mag de simkaart niet geregistreerd of geactiveerd hebben en de mifi ongebruikt is. Voor het retourneren verzoeken wij u eerst contact op te nemen met onze klantenservice. Lees de Algemene Voorwaarden voor meer details. Nadat we de bestelling hebben ontvangen, maken we binnen 5 werkdagen het door u betaalde bedrag aan u over.

Overige vragen

Ik ben mijn inloggegevens van account vergeten, wat nu?

Uw inloggegevens van uw account kunt u via het contactformulier opvragen. Op de inlogpagina vindt u onder de invulvelden ook de optie ‘Uw wachtwoord vergeten’.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Nee, het is niet verplicht om een account aan te maken om te kunnen bestellen.

Wat is de regeling met betrekking tot garantie?

De wettelijke garantie is van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.